kąski kurczaka z sosem

Pułapki dietetyczne, jakie czyhają na osoby na diecie – czego należy unikać, gdy się odchudzamy?

Do lata coraz bliżej, postanawiamy więc schudnąć kilka kilo, by w szortach i w bikini czuć się swobodnie. Niestety na każdym kroku czyhają na nas pułapki, które mogą zrujnować nasz wysiłek. Czego unikać na diecie? A na co możemy sobie pozwolić?

Ciemne pieczywo – czy na pewno?

Niektórzy z pieczywa rezygnują całkowicie, inni przerzucają się na pieczywo pełnoziarniste. My jesteśmy zwolenniczkami tej drugiej opcji – prawdziwy chleb pełnoziarnisty zawiera dużo błonnika. Jednak z w sklepach wbrew pozorom trudno znaleźć prawdziwe ciemne pieczywo.

Najczęściej, aby chleb czy bułki były ciemne, dodawany jest karmel, który nie tylko nie wnosi nic dobrego, to jeszcze nam szkodzi. Prawdziwe razowe pieczywo jest ciężkie, nieco mokre, a w składzie zawiera co najmniej 50% mąki razowej.

Produkty wegetariańskie – czy na diecie warto zrezygnować z mięsa?

Jeśli na co dzień jadasz mięso i bardzo je lubisz, nie ma powodu, byś całkowicie rezygnowała z mięsa. Wybieraj chudą wołowinę i drób, możesz także ograniczyć spożywanie mięsa do dwóch, trzech posiłków w tygodniu. Mięso możesz zostawić sobie na pyszne cheat meale, które podbudują Twój metabolizm i podniosą na duchu. Możesz zrobić kebapa, kąski kurczaka z sosem na bazie jogurtu naturalnego czy leczo z dodatkiem kurczaka. Nie kupuj mięsa mielonego – całe kawałki mięsa miel w domu, a zawsze będziesz wiedzieć, co jesz.

Produkty light i odtłuszczone mleko – tego unikaj!

Z półek kuszą nas produkty, na których etykietach widnieją napisy light. Zdarza się tak, że faktycznie lżejsza wersja danego produktu jest mniej kaloryczna i zdrowsza – np. sery pleśniowe light. Zawsze warto porównywać produkty w wersji light z ich „tradycyjnymi” odpowiednikami. Łatwo zauważymy, że jogurty 0% zawierają więcej węglowodanów w postaci cukrów prostych. Lepiej wybrać produkt z nieco większą zawartością tłuszczu (który jest potrzebny naszemu organizmowi) niż dodatkowo słodzony jogurt.

Najlepiej w ogóle zrezygnować ze smakowych jogurtów i kupować jogurt naturalny, do którego można dodać świeże lub mrożone owoce. Unikaj jogurtów, a także kefirów i innych nabiałów odtłuszczonych. Wybieraj najlepiej takie, które mają 2% tłuszczu. Jogurty i mleko odtłuszczone mogą zaburzyć naszą gospodarkę wapniowo-fosforową i przyczynić się do osteoporozy.

Soki owocowe i wody smakowe – tego nie wolno pić na diecie!

Chociaż owoce są zdrowe, nie powinnyśmy z nimi przesadzać. Zawierają dużo cukru, który nie tylko zwiększa kaloryczność posiłków, ale po prostu jest niezdrowy. Jeszcze gorszym wyborem są smakowe wody, które zawierają konserwanty. Jeśli nie lubisz czystej wody, dodawaj do niej cytrynę i miętę, pomarańczę – taka domowa wersja jest nie tylko zdrowsza, ale i znacznie smaczniejsza!

Dodaj komentarz