Jakie trzeba mieć umiejętności, by stworzyć kurs internetowy? Czy bycie popularnym lub rozpoznawalnym stanowi warunek konieczny? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. Dowiedz się, czy Ty również możesz stworzyć kurs online. Cennych porad udzieliła specjalistka od kampanii e-marketingowych i budowania marek w internecie Magdalena Pawłowska.
Kursy online kiedyś vs. dziś
Przez długi czas – aż do niedawna – tworzenie kursów internetowych było domeną osób popularnych, rozpoznawalnych, uznanych i cieszących się dużymi sukcesami na wybranym polu, np. książkami, pracami naukowymi w czasopismach, wykładami w prestiżowych placówkach. Dziś jednak jest inaczej, a opracowywanie kursów online odznacza się o wiele niższym progiem wejścia. Już sam fakt, że prawie w każdym domu jest internet, w sklepach z elektroniką da się kupić przystępny cenowo, dostateczny jakościowo sprzęt, narzędzia do nagrywania i przetwarzania audio lub wideo zaś często dostępne są za darmo, pozwala podjąć wyzwanie stworzenia kursu każdej osobie. Trzeba jedynie wiedzieć, jak stworzyć kurs, by niósł wartość merytoryczną w atrakcyjnej formie.
Kim jest współczesny twórca kursu online?
Nowoczesnym twórcą kursu internetowego możecie być Ty, Twój partner, daleki krewny, sąsiad. Każdy, kto ma zapał i jest nastawiony na ułatwienie życia w danej dziedzinie innym ludziom, kwalifikuje się na twórcę. Warto zacząć od zbudowania autorytetu, wizerunku specjalisty. Coraz częściej odbywa się to poprzez prowadzenie konta w social media, ale można też założyć klasyczną stronę internetową. Jeśli zauważysz, że ludzie zadają Ci pytania, zgłaszają się do Ciebie po poradę czy nawet są gotowi płacić Ci za konsultacje, szkolenia, warsztaty, to doskonała pora na stworzenia kursu!