Zdrowie

Jak i dlaczego warto ćwiczyć mięśnie Kegla?


W ostatnim czasie świat opanowała moda na bycie fit. Rekordy popularności biją różnego rodzaju diety, a także programy treningowe. Ćwiczymy mięśnie brzucha, by mieć piękny „kaloryfer”, nogi – aby pozbyć się cellulitu. Tymczasem rzadko kiedy pamiętamy o bardzo ważnych mięśniach w naszych ciele – mięśniach Kegla. Co prawda nie pochwalimy się nimi na plaży, jednak mogą nam one znacznie uprzyjemnić życie i mają realny wpływ na nasze zdrowie. O ich ćwiczeniu zaczyna się mówić, jednak wciąż za mało. Zacznijmy więc może od wyjaśnienia, czym są mięśnie Kegla i dlaczego warto dbać o ich doskonałą formę.

Czym są mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla tworzy dokładnie jeden mięsień zlokalizowany wokół pochwy, cewki moczowej i odbytnicy. Utrzymuje on w prawidłowej pozycji wszystkie narządy w okolicach miednicy. Niewiele kobiet wie, że rozwinięte mięśnie dna miednicy pozwalają odciążyć kręgosłup, uniknąć problemów z nietrzymaniem moczu. Dbałość o mięśnie Kegla zwróci się nam też przy porodzie, po nim, a także w czasie menopauzy. Nie zapominajmy też o niezwykle ważnej roli mięśni Kegla w odczuwaniu przyjemności. Przez długi czas ćwiczenie tych partii mięśni było kojarzone z zawodem… kurtyzany. Jednak dziś przerwijmy ten temat tabu i ćwiczmy dla własnego zdrowia i przyjemności.

Ćwiczenie mięśni Kegla przez napinanie

Napinanie mięśni dna miednicy to najprostszy sposób ich aktywizacji. Pierwsze ćwiczenia warto wykonać w domu. Najlepsza do tego będzie pozycja leżąca, na łóżku lub na kanapie. Napnij i rozluźnij mięśnie kilka razy, zrób chwilkę przerwy i wykonaj kolejną serię skurczy. Dłonie połóż na brzuchu, aby kontrolować, czy przypadkiem nie napinasz mięśni brzucha. Pamiętaj też o spokojnym, równomiernym oddechu. Gdy już opanujesz te proste ćwiczenia, możesz tak naprawdę ćwiczyć wszędzie – czekając w kolejce, na przejściu dla pieszych, czy myjąc naczynia. Pamiętaj, żeby zawsze wykonywać je na stojąco lub leżąco – nigdy na siedząco!

Kulki gejszy dla przyjemności i zdrowia

Innym sposobem na trening mięśni Kegla jest użycie kulek gejszy. Wielu kobietom kojarzą się one wyłącznie z gadżetem erotycznym. Tymczasem ich regularne używanie może znacznie wzmocnić mięśnie dna miednicy, a do tego może przynieść Ci wiele przyjemności. Najczęściej kulki wykonane są z silikonu medycznego, który jest hypoalergiczny i przyjemny w dotyku. Producenci zadbali też o formę, która zaprojektowana jest z myślą o kobietach. Warto wiedzieć, że kulki gejszy dostępne są w różnych rozmiarach i ciężkościach. Na początek lepiej wybrać mniejsze i lżejsze.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
9 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.