Dobroczynny wpływ snu na zdrowie

Dobroczynny wpływ snu na zdrowie

Sen jest niezbędny do regeneracji. Podczas snu naprawiają się komórki ciała – bez procesów regeneracyjnych, naprawczych, nasze ciało jest bezsilne, “głodne”, niesprawne psycho-fizycznie. Wycieńczony mózg wyłącza się. Zmęczony człowiek, po dwóch nieprzespanych nocach, prowadząc samochód, zachowuje się dokładnie tak samo jak pijany kierowca!

Sen to podstawa

Tak, sen jest podstawą naszego funkcjonowania i życia w zdrowiu. Największą senność osiągamy między 24:00 a 6:00 rano. Następnie senność spada, by pojawić się około godziny 14:00. Leniwi południowcy poprzez sjesty dostosowują swój sposób życia do naturalnych potrzeb organizmu, dzięki czemu są znacznie bardziej wydajni w pracy niż ludzie, którzy nie pozwalają sobie na kilkunastominutową drzemkę w ciągu dnia. Co ciekawe, nie tylko zbyt krótki sen nam nie służy, szkodliwy jest również zbyt długi sen, ponad 10-godzinny. Człowiek nie został stworzony do tego, by się wyspać na zapas. Możemy co najwyżej odespać nieprzespaną noc kolejnego dnia.

Problemy ze snem

Dziś prawie 30% młodych ludzi cierpi na problemy związane ze snem. Osoby takie są znacznie bardziej narażone na choroby reumatologiczne, udary, dwudziestokrotnie częściej zachorowują na depresję, a także popadają w liczne uzależnienia, z którymi sobie nie radzą. Częstymi powodami problemów ze snem są zarywane noce, szkodliwe odsypianie do południa, skracanie czasu na regenerację, jak i wymyślanie różnych teorii na temat dobrego spania – sen polifazowy, który ma zastąpić spanie w ciągu nocy. Problemem osób po 65 roku, twierdzących, że nie mogą spać, jest fakt nie zaakceptowania zmian, jakie zachodzą w organizmie człowieka. Po 65 roku życia potrzebujemy znacznie mniej snu, niż jak jesteśmy młodzi, wystarcza nam wtedy 7-8 godzin, a nie 9 jak wcześniej. Jeśli już problemy ze snem zaczną Was dotykać, warto zwrócić się do farmaceuty, który opowie o prawidłowym zachowaniu przed snem oraz poleci odpowiednie, naturalne zioła wspomagające proces zasypiania, wyciszające, kojące. Możecie się zwrócić po pomoc do apteki internetowej, np. apteka-leki.pl.

5 myśli na temat “Dobroczynny wpływ snu na zdrowie

  1. Uwielbiam spać! Mogłabym to robić całymi dniami. W ten sposób najlepiej się relaksuję. Staram się spać ile tylko mogę – najwięcej w weekendy!

Dodaj komentarz